שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

תביעת דמי מזונות באשדוד

הגשת וניהול תביעת דמי מזונות ילדים באשדוד

דמי מזונות הילדים הוא אחד המרכיבים המרכזיים והמשמעותיים ביותר, לגביהם יש להגיע להסכמות או לקבל פסיקה בהליכי גירושין ופירוד בין בני זוג. ברור שלסכומים שייפסקו תהיה השפעה גדולה על איכות חייהם של הילדים, כמו גם על מצבם הכלכלי של ההורים, ולא פעם נושא זה מעורר מחלוקות וחששות. במקרה שההורים אינם מגיעים להסכמות וכותבים אותן בהסכם גירושין, מוגשת תביעת דמי מזונות לבית המשפט לענייני משפחה ועל נושא זה נרחיב במאמר הבא.

סכומים של תביעת מזונות

ככלל, תביעת דמי מזונות באשדוד או בכל מקום אחר, מוגשת  לבית המשפט לענייני משפחה ובמקרים של הסכמה בין בני הזוג היא יכולה להידון בהליכי גירושין המתקיימים בבית דין רבני. הסכומים שייפסקו בתביעה זו תלויים במספר משתנים ובהם רמת החיים בה הורגלו הילדים עד כה, כפי שזו משתקפת בהוצאות השונות הכרוכות בגידולם, יכולת ההשתכרות ופוטנציאל ההשתכרות של האב, יכולת ההשתכרות של האם במקרים מסוימים, טיב המשמורת שנקבעה, היקף הסדרי השהות אצל ההורה הלא משמורן, המצב הכלכלי של ההורים, לרבות נכסיהם, מספר הילדים, גילם וכדומה.

באופן כללי מזונות לילדים בארץ נפסקים על פי הדין האישי הדתי החל על ההורים. בדין היהודי החל על קטינים יהודיים הסכומים מתחלקים לצרכים הכרחיים ומדין צדקה, כאשר צרכים הכרחיים הם כאלו שקיומם של הילדים תלויים בהם ולא צריך להוכיחם, למשל מקום מגורים, מזון, חינוך,  צרכים רפואיים דחופים וכדומה, ואילו צרכים מדין צדקה הינם טיולים, חוגים, בילויים, מתנות, חופשות וכדומה. בעיקרון כיום חבות התשלום הינה על האב לבדו עד גיל 6, ולאחר מכן עד גיל 15 האם מצטרפת ונושאת יחד עם האב גם היא בצרכים מדין צדקה, ואחרי גיל 15 ההכנסות מתחלקות לפי הכנסות ההורים.

 מסמכים נדרשים לתביעה

תביעת מזונות באשדוד תלווה במסמכים המוכיחים למעשה את הטענות הרשומות בה, באשר למצבם הכלכלי של ההורים וצרכי הילדים. כך לדוגמא, יש לצרף לתביעה טופס הנקרא הרצאת פרטים ובו רשומות ההכנסות של ההורים מכל המקורות, פרטי הנכסים שבידיהם, וכן מצורפים אליו תלושי שכר מהשנה הקודמת לתביעה, פירוט של כרטיסי האשראי ותנועות בחשבונות הבנק מהשנה הקודמת לתביעה. מלבד זאת, אל התביעה מצרפים מסמכים ותיעודים המוכיחים את ההוצאות הכרוכות בגידול הילדים, כגון שכר דירה, משכנתא, הנעלה, ביגוד, אחזקה של הבית, מזון וכן הלאה.

התנהלות תביעת דמי מזונות

תביעת דמי מזונות באשדוד או בכל מקום אחר בארץ תתקיים כאמור בבית המשפט לענייני משפחה באותו אזור שבו נמצא מקום המגורים האחרון  שבו התגוררו הצדדים עובר לפירוד ביניהם. לאחר מכן האב (ברוב המקרים) צריך להגיש כתב הגנה ובו ישיב לדרישות התביעה, שלא אחת הן מופרזות וחורגות מהסכום האמיתי הנדרש לגידול הילד/ים עלפי הצרכים האמיתיים שלהם. לאחר מכן מתחילים בדיון קדם משפט, שהוא למעשה דיון פתיחה, אשר בו בוחן בית המשפט את הסוגיות הבסיסיות ובודק האם ניתן להגיע להבנות שיירשמו וייחתמו בהסכם גירושין ו/או הסכום תשלום מזונות בין הצדדים. במידה שהדבר אינו אפשרי, ייערך עוד דיון לניהול פרשת הוכחות, אשר בו כל צד  יביא את עדיו ו/או יתייחס לראיות שמביא הצד השני להוכחת טענותיו, ולבסוף כל אחד יסכם את טיעוניו.

בשלב האחרון ייתן בית המשפט את פסיקתו המנומקת באשר לגובה דמי המזונות, אשר מחייבת מכאן והלאה את המעורבים. פסק דין זה של בית המשפט בנושא המזונות יהיה תקף לאורך שנים רבות, ולא ישונה, אלא אם יחולו שינויים קיצוניים בנסיבות העניין וישנם נימוקים כבדי משקל לכך.

לקריאה נוספת בעניין מזונות ילדים לחץ כאן. 

למידע וליווי משפטי

על כן, חשוב מאוד שתביעת מזונות תוגש ותנוהל על ידי עורך דין מיומן ומנוסה בדיני משפחה בכלל ובהליכי גירושין בפרט. למידע נוסף בנושא, לקבלת הכוונה מקצועית ולקביעת פגישה עם עורך דין גירושין באשדוד פנו אל משרד עורכי הדין אבי טויזר ושות' בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן