שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

כמה משלמים מזונות לאישה

מזונות אישה מוטלים על כתפי הבעל כל עוד השניים לא התגרשו, ואין זה משנה האם הם חיים תחת אותה קורת גג, אם לאו. הסכום שיוטל על הבעל מצד בית המשפט לענייני משפחה או בית דין רבני עשוי להיות משמעותי, וזאת בהתאם לרמת החיים בה הורגלה האישה עד כה. יחד עם זאת, כאשר הגט נכנס לתוקף מתבטלים התשלומים. להלן נסביר כמה משלמים מזונות אישה וכיצד סכומים אלו מחושבים.

הסכום משתנה ממקרה למקרה

למעשה, אין תשובה אחת ויחידה לשאלה – כמה משלמים מזונות אישה. באופן כללי, מה שעומד בבסיס החישוב הוא העיקרון של "עולה עימו ואינה יורדת עימו". המשמעות של משפט זה היא שסכום המזונות ייפסק על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני האזורי בהתאם לרמת החיים של האישה עד עכשיו, בין אם מדובר בצרכיה הרפואיים, הוצאות על הבית ושכירות, הוצאות על הרכב, מזון, ואף בילויים וקוסמטיקה. מכאן שהסכומים עשויים להיות שונים מאוד לגבי כל אישה ואישה, זאת בהפרש העשוי להסתכם באלפי שקלים לחודש ואף יותר, לכאן או לכאן, זאת בהתאם למעמדם הסוציו-אקונומי ומצבם הכלכלי של בני הזוג קודם לפירוד הזוגי ביניהם.

כיצד מחשבים את הסכום

בית המשפט/בית הדין הרבני מודע למשמעות של פסיקת דמי המזונות, הן עבור הבעל והן עבור האישה. לכן, קביעת הסכום אינה  נעשית באופן חפוז או בחלל הריק אלא מסתמכת על מסמכים ותיעודים רלוונטיים. מדובר במסמכים המצורפים לתביעת המזונות המפרטים בין היתר את ההכנסות של הבעל ממשכורתו, את הכנסותיו מנכסים שונים, את פוטנציאל ההשתכרות שלו (המבוסס על מקצוע, ניסיון, הסמכות וכדומה). מנגד מצורפים גם מסמכים המפרטים את צרכי האישה ורמת החיים שהתרגלה אליה. רמת חיים זו תוכח באמצעות מסמכים שונים, למשל חוזה השכירות על הדירה של הזוג, תשלומי המשכנתא, קבלות על הוצאות אישיות וכדומה.

ליווי מטעם עורך דין בתביעת מזונות אישה

חשוב מאוד שהגשת תביעה לקבלת מזונות אישה תהיה מלווה בעורך דין המתמחה בדיני משפחה, ובהליכי גירושין בפרט. ראשית, מפני שלתביעה ניתן לכרוך גם תביעת מזונות ילדים. שנית, מפני שהשיקולים המנחים את בית המשפט ובעיקר את בית הדין הרבני עשויים להיות מורכבים. לדוגמא, יכולים להיות מצבים בהם דמי מזונות אישה מופחתים ואפילו מבוטלים, כגון "אישה מורדת" או עזיבת הבית ללא הצדקה לכאורה, וכן יש לקחת בחשבון שבית המשפט/בית הדין הרבני יתחשב בעובדה שהאישה עובדת במסגרת הכלל של "מזונותיה – תחת מעשי ידיה"– דבר שבהחלט יכול להפחית את סכום המזונות.

לקריאה על מזונות ילדים לחץ כאן.

לקבלת מידע וליווי משפטי

לפרטים נוספים אודות מזונות אישה, לקבלת ייעוץ משפטי וסיוע בהגשת תביעה, ניתן לפנות אל משרדנו בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן