שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

יורש במקום יורש

במסגרת הצוואה אדם קובע מרצונו החופשי מי יירש אותו ומה ייעשה ברכושו לאחר מותו, בהתאם לכללים הקבועים בחוק הירושה, תשכ"ה- 1965.

בבואו של אדם לקבוע מי יהיו יורשיו, באפשרותו להתאים את הצוואה לנסיבות עתידיות שעלולות להיווצר ולקבוע תנאים סבירים שרק בהתקיימם יוכלו היורשים לרשת את העיזבון או את חלקו.

אחת האפשרויות היא לקבוע מנגנון של יורש במקום יורש, במסגרתו באפשרותו של המצווה לקבוע בצוואתו מספר יורשים חילופיים, כך שבמקרה שבו היורש הראשון לא יוכל לרשת אותו מסיבה כלשהי, יירש אותו יורש חילופי.

ניתן לקבוע יורש חילופי באחד מהמקרים הבאים:

• היורש הראשון מת לפני המצווה
• היורש נמצא פסול דין מלרשת
• היורש ויתר על חלקו בצוואה שלא לטובת בן זוגו, ילדו או אחיו של המצווה

כך בדרך הזו יכול המצווה לקבוע כמה יורשים חילופיים, כאשר במקרה כזה היורש החילופי דינו כמי שהמצווה ציווה לו את העיזבון מלכתחילה.

במקרה של קביעת מנגנון של יורש במקום יורש, וכל לא עוד לא נקבע אחרת בצוואה, אין כל הגבלה על מה יוכל היורש לעשות בעיזבון, ועל כן הוא יהיה רשאי לעשות בעיזבון כבשלו, לרבות לצוות בצוואה מטעמו ליורשים אחרים.

ברור שלמנגנון לקביעת יורשים כמתואר בקצרה לעיל, קיימים היבטים שונים, יתרונות וחסרונות, ועל כן מומלץ שלא לערוך צוואה ללא התייעצות מוקדמת עם עורך דין מומחה בתחום.

לקריאה נוספת על עריכת צוואה לחץ כאן. 

משרדנו מספק ייעוץ וליווי משפטי בנושאי ירושה במשך למעלה מ-25 שנים, בכל שלב החל מייעוץ בדבר השיקולים לעריכת צוואה במקרה פרטני, עריכת צוואה בכתב או בפני נוטריון, ייצוג בהגשת צו קיום צוואה/ צו ירושה, התנגדות לבקשת צו קיום צוואה/ צו ירושה וייצוג משפטי בפני ערכאות משפטיות בעניינים אלו.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן