שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

גישור וגירושין בהסכמה

מורכבותו של הליך הגירושין

כאשר מתעוררת מחלוקת בין בני זוג, בין אם הם נשואים או ידועים בציבור, ומי מהם או שניהם מעוניינים להיפרד זה מזו , הרי שמעבר לעניין המשפטי כרוך הדבר אף במישור הרגשי, ומכאן גם היתרון של גישור וגירושין בהסכמה.

כך, לרוב אחד או שני בני הזוג חווים תחושות קשות של כעס, פגיעה, עלבון, בגידה באמון, אשר בתורם מעצימים, מעמיקים ומלבים את הסכסוך ביניהם. כל אלו מקשים על הגעה להסכמות בעניין הסוגיות השונות של מתן הגט, הסוגיות הרכושיות, הסדרי השהות של הילדים והמזונות.

ניהול הליך גירושין בבית המשפט או בבית הדין הרבני עשוי להימשך זמן רב אף במשך שנים רבות. אין ספק כי הוא גובה מחיר נפשי כבד הן מבני הזוג והן מהילדים, וזאת מעבר למחיר הכלכלי הכבד והעלויות הגבוהות הכרוכות בו. לכן, גישור וגירושין בהסכמה הוא בעל יתרונות רבים כפי שיפורט להלן. 

גישור וגירושין בהסכמה – האלטרנטיבה המועדפת

בנסיבות אלה, אך ברור הוא שהגישור וגירושין בהסכמה הוא דרך חילופית מצוינת לפתרון ויישוב סכסוכים והגעה להסכמות בין הצדדים. הגישור רלוונטי ביתר שאת במקרים של סכסוכים בתוך התא המשפחתי.

המגשר הוא גורם אובייקטיבי וניטרלי, בעל ידע מקצועי בתחום בו קיימת מחלוקת או הסכסוך בין הצדדים. הוא מסייע לצדדים להגיע לכדי הסכמות ו/או פתרונות לסכסוך בדרך המיטבית עבורם, בשים לב לצרכי הצדדים בהווה ובעתיד.

במקרה שבו היחסים בין בני הזוג עלו על שרטון, הגישור מהווה חלופה ריאלית ומיטיבה עבור הצדדים להגיע להסכם שלום בית ו/או גירושין המקובל על שני הצדדים בדרכי נועם. בכך, הגישור מאפשר להימנע מהליך משפטי ארוך, על כל המחירים הרבים שהוא גובה.

יתרונות הליך הגישור בגירושין

להליך הגישור בגירושין יתרונות רבים, כאשר המרכזי שבהם הוא קיומו של ערוץ תקשורת פתוח בין בני הזוג בסיוע המגשר כגורם ניטרלי, אשר ימנע את העמקת הקרע בין בני הזוג (ולעיתים יצירתו ע"י ההליך בפני ערכאות שיפוטיות) ואת ליבוי היצרים המתרחשים פעמים רבות במסגרת הליך משפטי ארוך.

הדבר חשוב במיוחד במקרה שבו ישנם ילדים באחריותם המשותפת של בני הזוג, כאשר הם ייאלצו להיות בקשר ולשתף פעולה עד להגעתם של הילדים לבגרות, ולעיתים אף מעבר לכך.

כך גם, חשוב לציין שהגישור בגירושין הוא הליך חסוי, גמיש ומותאם לצרכי הצדדים. הוא חוסך זמן רב ומסייע להם להגיע לפתרון הסכסוך תוך זמן קצר יחסית, באופן המאפשר לצדדים להמשיך הלאה בחייהם, ולהניח את המשבר מאחור.

מעבר לזאת, לא פחות חשוב להזכיר כי עלותו של הגישור נמוכה עשרות מונים מהעלויות וההוצאות הרבות הכרוכות בניהול הליך משפטי ארוך, לרבות שכר טרחת עורכי הדין של הצדדים והוצאות משפטיות אחרות.

במסגרת הגישור תתקיים תחילה פגישה משותפת במסגרתה כל צד יאמר את שעל ליבו, את ציפיותיו ואת רצונותיו בהליך הגירושין. בהמשך יתקיימו פגישות נפרדות בין המגשר לבין כל אחד מהצדדים, אשר תוכנן הינו סודי ולא יועבר לצד השני (אלא אם כן תינתן הסכמה מפורשת לכך). בהתאם לזאת המגשר ינסה למקד את הרצונות והמחלוקות של הצדדים, לצמצם את הפערים ולהביאם להסכמות אשר יהיו מקובלות על שני הצדדים.

בכל מקרה, ואף בהליך גישור וגירושין בהסכמה מומלץ כי כל צד ילווה ע"י עורך דין מטעמו על מנת להגן על האינטרסים שלו ולהשיג את התוצאה המיטבית עבורו בהסכם הגירושין. זאת בייחוד במקרים בהם לא מדובר בהחלטת פרידה משותפת וברוח טובה של שני הצדדים.

לקריאה נוספת על הסכם גירושין לחץ כאן

למידע וליווי משפטי

למשרדנו ניסיון רב של כ-25 שנים בניהול תיקי משפחה וגירושין בבתי הדין ובבתי המשפט, בעריכת הסכמי שלום בית ו/או גירושין, בניהול מו"מ וגישורים בתחומים אלה ובמידת הצורך נוכל לסייע בעניין הן במתן שירותי גישור מקצועיים והן בייצוג משפטי בהליכים שכאלה.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן