שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

שיתוף בנכסים מלפני הנישואין

שאלת שיתוף בנכסים מלפני הנישואין

חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג- 1973 קובע משטר של שיתוף רכושי דחוי של צבירת זכויות ונכסים בין בני הזוג , זאת החל ממועד הנישואין ואילך.

כך, ולעת פקיעת הנישואין, בין מחמת גירושין ובין מחמת מוות, ייערך בין בני הזוג או יורשיהם , איזון משאבים שנצברו במהלך הנישואים בין בני הזוג.

אולם, לפעמים אחד מבני הזוג מביא עמו לחיי הנישואים נכס שנרכש על ידו קודם לכן, או שהוא מקבל נכס במתנה או בירושה במהלך נישואיו, ולא פעם עולה השאלה האם בן הזוג השני הוא שותף באותו הנכס הספציפי.

במקרים כאלה כל נכס יבחן לגופו, על פי הנסיבות של כל זוג וחייהם המשותפים, וישנם שיקולים שונים שבית המשפט מביא בחשבון בבואו לקבוע האם מתקיים שיתוף בנכס הספציפי.

בין היתר נבחן מהותו של הנכס ועד כמה מדובר בנכס משפחתי ששימש את המשפחה. ישנו הבדל בין דירת המגורים שירש אחד מבני הזוג, בה הזוג מתגורר ומגדל ילדים, לבין חנות שקיבל אחד מהם בירושה.

כך גם, בוחנים את משך הנישואים ואת טיבם. ככל שחיי הנישואים היו ארוכים יותר והתנהלו על מי מנוחות – כך תגבר הנטיה לראות בנכס כנכס שהייתה לגביו כוונת שיתוף.

כך גם היותם של הנישואים ראשונים או שניים משפיעה על ההכרה בכוונת שיתוף. בנישואים ראשונים הסבירות היא כי יש רצון לשתף את מלוא הרכוש, לרבות כזה שנצבר לפני הנישואים, לעומת נישואים שניים שאז יש יותר סבירות שכל בן זוג יהיה מעוניין לשמר לעצמו באופן אישי את הנכסים, למשל עבור ילדיו מנישואים ראשונים או לאחר שכבר התנסה בחלוקת רכוש בסכסוך הגירושין בנישואיו הראשונים.

גם לתרומתו ומעורבותו של בן הזוג המעוניין לטעון לשיתוף בנכס הספציפי בניהול משק הבית המשותף ופרנסתו, וגם לקיומם של שיפורים או שיפוצים בנכס הספציפי יש משקל חשוב במסגרת הקביעה האם הייתה כוונת שיתוף בנכס ספציפי זה, אם לאו.

בכל מקרה שבו לאחד מבני הזוג ישנם נכסים מלפני הנישואים, או שהוא עתיד לקבל בירושה או במתנה נכסים משמעותיים , מומלץ לפנות מבעוד מועד לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המומחה בתחום דיני המשפחה, לצורך קבלת ייעוץ מתאים ופירוט ההשלכות האפשריות השונות של שינוי הסטטוס הזוגי.    

לקריאה נוספת על חלוקת רכוש ואיזון משאבים לחץ כאן.   

למידע וליווי משפטי 

משרדנו מתמחה בתחומי המשפחה והירושה מזה כ-25 שנים, ומספק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלב ושלב, לרבות ייעוץ בטרם הנישואים, עריכת הסכמי ממון וחיים משותפים, ליווי וייעוץ במסגרת הליכי גירושין בכל הערכאות הרלוונטיות, לרבות גישור לגירושין בהסכמה. לקבלת ייעוץ והכוונה פנו למשרדנו עוד היום בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן