שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

כמה משלמים מזונות ילדים?

דמי מזונות ילדים מהווים סוגיה מרכזית ומשמעותית ביותר בעת פירוק התא המשפחתי ובהליכי גירושין. ככלל, שני הסוגים המרכזיים של דמי המזונות הם אלו המשולמים לילדים ואלו המשולמים לאישה. שני תחומים אלו עומדים לרוב בנפרד זה מזה, למרות שניתן לכרוך אותם בתביעה אחת ולמרות שקיימים קשרים מסוימים ביניהם. במאמר זה נעסוק להלן בשאלה כיצד מחשבים וכמה משלמים מזונות ילדים קטינים בעת פירוק התא המשפחתי. 

כמה משלמים מזונות ילדים קטינים בעת פירוק התא המשפחתי

במדינת ישראל,  על פי הדין היהודי , חובת תשלום מזונות הילדים עד גיל 18 שנים מוטלת באופן עקרוני על האב, כאשר העיקרון המנחה הינו בראש ובראשונה צרכי הילדים ורמת החיים בה הורגלו, כמו גם יכולתם הכלכלית של  כל אחד מן ההורים וחלוקת זמני השהייה והטיפול של הקטינים אצל כל אחד מן ההורים.

עתה, דמי המזונות לקטינים מתחלקים לצרכים הכרחיים ולצרכים שישולמו מדין צדקה בלבד. הראשונים כוללים בין היתר את קורת הגג, המזון, ביגוד, מסגרות חינוכיות, צרכים רפואיים דחופים וכיוצא בזאת.  צרכים מדין צדקה, לעומת זאת, הינם תשלומים הכוללים בין היתר חופשות, שיעורים פרטיים, בילויים, חוגים וכדומה. בתוך כך, החישוב מתייחס לסכומים הפנויים המצויים בידי ההורים ובאופן חלוקת זמני השהייה והטיפול בקטינים בפועל בין 2 ההורים.

על פי הדין היהודי הקובע לגבי מזונות ילדים לבני זוג יהודיים, כל עוד מדובר בילדים עד גיל 6 שנים, האב אמור לשאת בכל התשלומים. לאחר מכן ועד גיל 15 שנים, על פי הדין היהודי על האב לשאת בצרכים ההכרחיים ואילו שני ההורים צריכים לשאת בהוצאות מדין צדקה שווה בשווה. אולם לאחרונה נפסק, על פי הלכת בית המשפט העליון, וכחלק ממגמת השוויון בין שני ההורים, שחלוקת החבות בתשלום מזונות הילדים בגילאים אלה תיעשה כתלות בהכנסה הפנויה של כל אחד מההורים ובתלות באופן חלוקת השהות והטיפול בקטינים בפועל. אחרי גיל 15 שנים נפסקים המזונות ההכרחיים וכל  ההוצאות הנדרשות לקיום הקטינים נחשבות לדין צדקה, כך שההורים אמורים להתחלק בהם בהתאם לגובה הכנסותיהם ואופן חלוקת זמני השהייה והטיפול בקטינים בפועל. יחד עם זאת, חשוב לציין שמזונות הנקבעים לקטינים על ידי בתי המשפט  נקבעים בדרך כלל בסכומי מזונות קבועים עד גיל 18 שנים.

באשר למזונות ילדים להורים שאינם שניהם יהודים, הרי שעל פי פסיקת בית המשפט ובהתבסס על החוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), מזונות הילדים יתחלקו בין ההורים בהתאם ליחס הכנסותיהם ובהתאם לזמני השהות של הילדים עם כל הורה, זאת ללא כל רלוונטיות לנושא ההבחנה שבין הצרכים ההכרחיים והצרכים מדין צדקה.

בשורה התחתונה, מזונות הילדים משתנים בהתאם להכנסות בני הזוג, פוטנציאל ההשתכרות, גיל הילדים, צרכי הילדים, היבטים של משמורת והסדרי שהות, צרכי הילדים ומספרם, נכסים שמחזיקים בני הזוג ועוד. לפיכך, טוב יעשה כל צד המתעתד להתגרש להכין עצמו ליום פקודה בהתאם. דהיינו, רצוי לאסוף מסמכים וראיות להוכחת הכנסות בן הזוג השני בשנה האחרונה, הוכחות לגבי נכסים ו/או כספים שיש בבנקים שיש לצד השני, ראיות והוכחות לגבי רמת ההוצאות הנדרשת לטיפול בכל אחד מן הקטינים וזאת לכל הפחות 12 חודשים לאחור, שכן לא אחת בני הזוג יעלימו מסמכים אלה רגע לפני תחילת הליך הגירושין, דבר העשוי להקשות מאוד על הוכחת גובה המזונות הנדרשים למחייה וטיפול בקטינים.

לקריאה על מזונות אישה לחץ כאן.

למידע וליווי משפטי

מעוניינים לדעת כמה תשלמו מזונות ילדים במקרה שלכם? לפרטים נוספים ולקביעת פגישה עם עורך דין לענייני גירושין, פנו אל משרד עורכי הדין אבי טויזר ושות' בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן