שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

אלימות כלכלית בין בני זוג

אלימות כלכלית בין בני זוג

תופעת האלימות הכלכלית במשפחה, בדגש על אלימות כלכלית בין בני זוג, היא תופעה החוצה מגזרים, גילאים ומעמדות סוציו-אקונומיים, והיא הולכת ומתרחבת בעשורים האחרונים בישראל ובעולם המערבי כולו.

אלימות כלכלית במשפחה היא התנהגות סדרתית של בן או בת הזוג שנועדה להשיג שליטה על משאבים כלכליים והכנסות של התא המשפחתי.

כך, ועל אף שמרבית הנפגעות מאלימות כלכלית הן נשים, הרי שגם גברים עלולים לסבול מאלימות זו, ואף בני משפחה שאינם בני זוג, דוגמת קשישים הסובלים מידי בני משפחתם. 

מצבים המעידים על אלימות כלכלית

המושג אלימות כלכלית במשפחה כולל בחובו שלל מצבים שונים , וישנם מצבים שונים שיכולים להעיד על כך, בין היתר מצבים כדלקמן:

  • השתלטות ומניעת משאבים כלכליים מהנפגע הדרושים לצורך הוצאות מחיה סבירות כאשר קיימת תלות כלכלית מוחלטת או כמעט מוחלטת של הנפגע בבן או בבת זוגו;
  • מניעה של עצמאות כלכלית מהצד הנפגע;
  • הגבלה או מניעה השתתפות בשוק העבודה;
  • הדרה מהחלטות כלכליות הנוגעות למשאבים משותפים וניהול חד צדדי של כל הפן הכלכלי במשפחה;
  • מניעת שליטה בנכסים;
  • הסתרת נכסים והכנסות.
  • מניעת תשלומי מזונות שנפסקו לטובת הצד הנפגע.

לדוגמא, בן הזוג הפוגע עשוי למנוע מבת זוגו גישה לחשבון הבנק המשותף, להסתיר הכנסות, לדרוש לקבל אישור על כל הוצאה וכל קניה באשר היא, להגביל את אפשרותה של בת הזוג לפתוח חשבון נפרד, להעלים או להשמיד חפצים יקרי ערך דוגמת תכשיטים, מחשב נייד, טלפון נייד, מפתח לרכב, והכל על מנת להשיג ציות ושליטה כלכלית על בן הזוג האחר.  

חשוב לציין, כי אלימות כלכלית יכולה להתרחש לה הן במהלך החיים המשותפים והן לאחר הפרידה, והיא משפיעה לא רק על הצד הנפגע אלא גם על בני משפחה אחרים , בייחוד הילדים שלעיתים צרכיהם לא מסופקים בשל אלימות כלכלית שמפעיל אחד ההורים.

כך, ולמרבה הצער, גברים רבים משתמשים בכסף ככלי לשליטה והגבלה של בת הזוג, והסיכויים להפעלת אלימות זו אף גוברים לאחר הפרידה.

נפגעי אלימות כלכלית עשויים להיות זכאים במקרים מסוימים לצו מזונות אם נשללת מהם גישה לצרכים בסיסיים ולאיזון משאבים. כיום מונחות מספר הצעות חוק בעניין אלימות כלכלית במשפחה שנועדו בין היתר להכיר באלימות כלכלית כעוולה נזיקית לצורך תביעת פיצויים נזיקיים, מתן מענה הן לגברים והן לנשים הסובלים מאלימות כלכלית ועוד.

במקרה של פגיעה מאלימות כלכלית מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום דיני המשפחה ואשר יש לו ניסיון במקרים שכאלה, על מנת לקבל את הייעוץ בדבר הדרכים למניעת המשך הפגיעה והפסקתה, ובמקרה הצורך אף לנקוט בהליכים המתאימים על מנת לוודא שזכויותיך הכלכליות לא יקופחו. 

מידע וייעוץ משפטי 

משרדנו מתמחה בתחום המשפחה  מזה כ-25 שנים, ומספק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלב ושלב. לקבלת ייעוץ והכוונה פנו למשרדנו עוד היום בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן