שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

מי יורש את קופת הגמל או את קרן ההשתלמות

השאלה מי יורש את קופת הגמל או ההשתלמות היא שאלה חשובה, שכן לרוב מדובר באחד הנכסים המשמעותיים שיש לאנשים.

ככלל, עם פטירתו של אדם העיזבון הכולל את כל רכושו עובר ליורשיו. ככלל, העיזבון כולל את כל נכסיו של האדם, לרבות חשבונות הבנק, מיטלטלין, נכסי נדל"ן וזכויות אחרות.

אם הותיר האדם צוואה – הרי שעיזבונו יעבור ליורשים עפ"י הצוואה מטעמו, ואם לא הותיר צוואה – יעבור רכושו ליורשים עפ"י הדין, בהתאם לכללים הקבועים בחוק הירושה.

אלא שחשוב להכיר ולדעת כי אחד הנכסים הכי חשובים בימינו-  קופת גמל או קרן פנסיה או קרן ההשתלמות, שבמסגרתם אנשים צוברים את חסכונותיהם במשך שנים, ולעיתים במשך עשרות שנים, המהווים חלק ניכר מהזכויות הכלכליות שלהם- מוחרגים בחוק הירושה מהעיזבון.

כך, כספים אלה יחולקו לאחר מותו של אדם למוטבים בקרן הפנסיה או בקופת הגמל או בקרן ההשתלמות בהתאם לתקנון הספציפי החל עליהם והמוטבים המצוינים שם.

דהיינו, יכול להיווצר מצב לפיו אדם מצווה בצוואתו את עיזבונו ליורש כלשהו, מבלי ליתן את הדעת לכך שהמוטבים בקרן הפנסיה או בקופת הגמל או בקרן ההשתלמות הינם שונים, ואו אז לאחר מותו ייהנו המוטבים מכספים אלו מאחר וזכותם עלולה לגבור על הצוואה.

לאור האמור, חשוב לכל אחד העורך צוואה לבדוק ולברר מי הם המוטבים בקרן הפנסיה ו/או קופת הגמל ו/או קרן ההשתלמות על שמו, ולוודא כי אלו תואמים את רצונו במה שיעשה בכספים אלה לאחר מותו.

ככל שאדם רוצה לשנות את המוטבים ו/או לוודא כי אף הכספים הצבורים לזכותו יועברו ליורשים הרצויים, הרי שעליו לפנות ולעדכן את פרטיו אלה וליתן את ההוראות המתאימות לקרן הפנסיה ו/או לקופת הגמל ו/או לקרן ההשתלמות, או לציין את הכספים במפורש בצוואה מטעמו ולהעביר את העתקה עם חתימתה לקרן הפנסיה ו/או לקופת הגמל ו/או לקרן ההשתלמות בבקשה לעדכן את המוטבים עפ"י הצוואה.

משרדנו מספק ייעוץ וליווי משפטי בנושאי ירושה, בכל שלב החל מייעוץ בדבר השיקולים לעריכת צוואה במקרה פרטני, עריכת צוואה בכתב או בפני נוטריון, ייצוג בהגשת צו קיום צוואה/ צו ירושה, התנגדות לבקשת צו קיום צוואה/ צו ירושה וייצוג משפטי בפני ערכאות משפטיות בעניינים אלו.    

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן