שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

צו הגנה למניעת אלימות במשפחה

הוצאת צו הגנה למניעת אלימות במשפחה נועדה להבטיח את שלומו של אדם שסובל מאלימות במשפחה, ע"י הרחקת בן המשפחה האלים.

בית משפט השלום, בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני, מוסמכים לתת צו הגנה כנגד אדם שהתנהג באלימות, פגע מינית או כלא את המבקש בסמוך להגשת הבקשה (שעות עד ימים) או שקיים בסיס סביר להניח שיתנהג באלימות כלפי בן משפחתו. כך גם, מוסמכים בתי המשפט ליתן צו  במקרה של התעללות נפשית מתמשכת או התנהגות שאינה מאפשרת למבקש לנהל באורח תקין את חייו.  

את הבקשה למתן צו כאמור מגישים למזכירות בית המשפט או בית הדין על גבי טופס ייעודי, הכולל תצהיר וכתב ערובה ומסמכים רלוונטיים. הבקשה אינה כרוכה בתשלום אגרה.

לרוב ינתן הצו במעמד צד אחד ובנוכחות המבקש, אך עפ"י החוק על בית המשפט לקיים דיון בנוכחות שני הצדדים תוך 7 ימים לכל היותר מהמועד שבו ניתן הצו.

על מנת להראות הצדקה למתן הצו, יצטרך המבקש להוכיח את הצורך בצו, למשל ע"י צירוף העתק תלונה שהוגשה למשטרת ישראל ו/או אישורים רפואיים בעקבות אירוע אלימות שהתרחש, ו/או  ע"י הבאת עדים או ראיות אחרות לאיום ממשי לשלומו (למשל הקלטות של שיחות או תיעוד של הודעות איום וכיו"ב).

רק במקרה שבו בית המשפט משתכנע שיש סכנה אמיתית למבקש הצו הוא ייענה לבקשה וייתן את הצו תוך קביעת היקף וחומרת ההגבלות. בין היתר יכול בית המשפט להורות על איסור להיכנס לדירה שבה מתגורר בן המשפחה או להימצא במרחק מסוים ממנה; איסור להטריד את בן המשפחה בכל דרך ובכל מקום ; איסור להחזיק או לשאת נשק; להפקיד ערובה כדי להבטיח את קיומו של צו ההגנה.

החל מיום 15.6.22 יפנה בית המשפט אדם שניתן נגדו צו הגנה לעובד סוציאלי כדי לבדוק את התאמתו לטיפול. בהתאם לחוות הדעת של העובד הסוציאלי רשאי בית המשפט לקבוע שעל האדם לקבל טיפול במסגרת שעליה המליצו, וזאת כחלק בלתי נפרד מתנאי צו ההגנה.

ככלל, תוקף הצו לא יעלה על 3 חודשים, אך בית המשפט רשאי להאריך את התוקף בהתאם לשיקול דעתו, ובמקרים חריגים אף לתקופות נוספות שתמשכנה באופן מצטבר עד שנה.

אם הבקשה נדחית, קיימת אפשרות לערער עליה. מאידך, חשוב להבין, שאם הבקשה נדחית בהיותה לא כנה, לא רלוונטית או טורדנית, בית המשפט מוסמך להטיל על מי שביקש את הצו תשלום הוצאות משפט ופיצוי למי שנפגע מהגשת הבקשה, וזאת על מנת להרתיע בני זוג מלהגיש בקשות סרק במסגרת הליכי פירוד ומאבקים משפטיים.

חשוב לזכור כי עצם קבלת הצו אינה פותרת את בעיית האלימות משורשה, ויש לנקוט בצעדים נוספים, בין היתר משפטיים, על מנת להבטיח את שלומו של המבקש.

לקריאה על צו הגנה למניעת הטרדה מאיימת (לא בהכרח בקרב משפחה) לחץ כאן. 

למידע וליווי משפטי 

משרדנו מתמחה בתחומי המשפחה והירושה מזה כ-25 שנים, ומספק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלב ושלב, לרבות ייעוץ בטרם הנישואים, עריכת הסכמי ממון וחיים משותפים, ליווי וייעוץ במסגרת הליכי גירושין בכל הערכאות הרלוונטיות. לקבלת ייעוץ והכוונה פנו למשרדנו עוד היום בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן