שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

משמורת משותפת והסדרי שהות

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה חדשה בהליכי גירושין ובבתי המשפט, הניכרת בעלייה משמעותית של אבות הדורשים מבנות זוגם לקיים משמורת משותפת בנוגע לילדיהם המשותפים. לבחירה זו יש כמובן השלכות משמעותיות על הילדים, ההורים והקשרים ביניהם, לגובה דמי מזונות הקטינים, שישולמו מצד אחד למשנהו, ובמאמר  קצר זה נסקור להלן את עיקר השינויים שחלו בתחום.

מהם הסדרי שהות?

עד לשנים האחרונות, על פי רוב ניתנת המשמורת העיקרית לאחד ההורים, בדרך כלל לאם. המשמעות היא שקיים הורה משמורן, אצלו נמצא מרכז החיים של הילד/ים וביתו הוא ביתם העיקרי, וכשמאידך ההורה האחר יקיים הסדרי שהות שבועיים עם אותם הילד/ים, אשר יבטיחו שמירת קשר טוב ורציף בינו ובין ילדיו. כך, הלכה למעשה, הסדרי השהות קובעים את הימים בהם ישהו הילדים עם ההורה שאינו משמורן, כאשר ההגדרה השכיחה היא של יומיים באמצע השבוע למס' שעות וכן בכל  סוף שבוע או חג שני. יחד עם זאת, הגדרה זו יכולה להשתנות בהתאם לרצון ההורים, על פי טובת הילדים ועל פי שיקולים נוספים ורלוונטיים, כגון מקום מגורי ההורים ועוד. יש לציין כי את נושא המשמורת והסדרי השהות ניתן להסדיר באמצעות הסכם גירושין, המובא לאישורו של בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, או בדרך של הכרעה שיפוטית על פי טובת הילד/ים, זאת כאשר ההורים אינם מצליחים להגיע להסדרי משמורת/שהות מוסכמים ביניהם.

ישנם מקרים בהם  מוצאים את עצמם ההורים שאינם משמורנים (לרוב האב) בפני מצב בו הקשר עם ילדיהם נפגם ואף ניתק, עקב התנהלות מרחיקה או מנכרת של ההורה השני. אחת האפשרויות הפתוחות במצבים אלו היא הגשת בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים.

משמורת משותפת והשפעתה על הסדרי השהות

המשמעות של משמורת משותפת היא שלמעשה אין הורה אחד המוגדר כמשמורן, אלא שני ההורים מוגדרים כהורים משמורנים שווים והילדים אמורים לכאורה לשהות עם שני ההורים באורח שווה לחלוטין, ולמעשה גם אין צורך לקבוע הסדרי שהות המגנים על ההורה שאינו משמורן. יחד עם זאת, הבחירה וההחלטה על משמורת משותפת אינה גוזרת בהכרח זמני שהייה שווים לגמרי אצל כל אחד מההורים. ההורים אמנם יכולים להחליט על כך, אך אין הדבר מחויב במציאות וניתן לבחור בנוסחאות שונות של חלוקת זמני שהייה בין ההורים, המתחשבות בצרכי הקטינים, בצרכי ורצונות ההורים ובשיקולים נוספים, כשכל אלה כפופים בטובת הילדים.

לדוגמא, ניתן לבחור בנוסחא הקלאסית של שני ימים בשבוע עם לינה של הקטינים וכן בכל סופ"ש או חג שני, או בכל נוסחה אחרת, אצל ההורה האחד, וביתר הזמן אצל ההורה האחר, ובמידה שאין בה משום בעיה מהותית, פגיעה בזכויות  אחד ההורים או בטובת הילדים – בית המשפט יטה לקבלה. יש לציין כי הדברים נכונים לא רק לגבי ילדים מעל גיל 6 (חזקת הגיל הרך), וכל הקשור במשמורת משותפת יכול להתקיים גם לגבי הילדים  הקטנים יותר, וכל זאת בתנאי כמובן שההורים מתאימים ועומדים בתנאים של הורים משמורנים.

אישור משמורת משותפת וזמני השהות

כאמור, האישור בדבר משמורת משותפת נתון בידי בית המשפט לענייני משפחה או בית דין רבני. מכיוון שהשיקול המרכזי הינו טובת הילדים, יש לבחון אם ההורים מסוגלים לעמוד במסגרת הזו, כשהם ערוכים לקראתה רגשית ומבינים את המשמעות העמוקה של שיתוף הפעולה ההדדי הרב הנדרש ביניהם לגידול ילדיהם המשותפים, לרבות לעניין הסוגיות הטכניות של הצורך במקום מגורי 2 ההורים בסמיכות זה לזו, לינת הקטינים, הרהיטים הכפולים הנדרשים לקטינים בכל בית, הביגוד הכפול, ספרי הלימוד והכנת שיעורי הבית, חוגי הקטינים וחלוקת הטיפול בהם, עוד ועוד דברים, הנחוצים לשיתוף הפעולה האינטנסיבי בין ההורים במשמורת משותפת כדי לגדל את ילדיהם באופן תקין ובריא.

למידע אודות בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים לחץ כאן.

למידע וליווי משפטי

לפרטים נוספים אודות משמורת משותפת, הסדרי שהות וסוגיות נוספות, וכן לקביעת פגישה, פנו אל משרד עורכי הדין אבי טויזר ושות' בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן