שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים

לא פעם מוצאים את עצמם ההורים שאינם משמורנים (לרוב האב) בפני מצב בו הקשר עם ילדיהם נפגם ואף ניתק, עקב התנהלות מרחיקה או מנכרת של ההורה השני. אחת האפשרויות הפתוחות במצבים אלו היא הגשת בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים, בה נעסוק בשורות הבאות.

כמה מילים על הסדרי שהות

ככלל, הסדרי השהות באים להגן על זכותו של ההורה שאינו משמורן לשמור על קשר רציף וטוב עם ילדיו, וכמובן שהם גם מגנים על זכותם של הילדים להיות בקשר עימו וליהנות ממנו. מדובר בתנאים המסדירים את הימים והשעות בהם ישהו הילדים אצל ההורה שאינו משמורן (מכאן והלאה -"האב"). ישנן חלוקות שונות כגון החלוקה המקובלת של יומיים באמצע השבוע וכן בכל סופ"ש שני.

נושא המשמורת ובכלל זאת הסדרי השהות מהווה לא פעם נקודת מחלוקת משמעותית בין ההורים. הוא נידון על ידי בית המשפט לענייני משפחה ואף בבית הדין הרבני במקרים בהם הצדדים בחרו לנהל את עניינם בבית הדין, הפוסקים לבסוף בהתאם לטובת הילדים, שהוא העיקר בסוגיה זו.

לעיתים הדיונים בסוגיה זו ובסוגיות נוספות של הליכי הגירושין הולכים ומתארכים, נפרשים על פני חודשים ושנים ארוכות. לעומת זאת, ניתן להגיש בקשה להסדרי שהות זמניים, וזאת כדי שההורים יידעו כיצד לפעול עד להחלטה על זמני השהות הקבועים. אם כן, את הסדרי השהות הזמניים קובע בית המשפט/בית הדין עד לכשתינתן הפסיקה.  לא אחת בית המשפט מבקש תחילה את חוות דעת של עובדת סוציאלית לסדרי דין ממחלקת הרווחה בישוב בו מתגוררים בני הזוג העוסקת באופן ספציפי בנושאים אלה, כדי לקבוע את הסדרי השהות הזמניים.

לקריאה נוספת על משמורת ועל הסדרי השהות לחץ כאן. 

מתי מתעוררת בעיה?

הבעיה היא שהסדרי השהות הזמניים יוצרים מציאות ההולכת ומתקבעת בשטח, ובפרט קיימת בעיה אם מי מההורים אינו עומד בסיכום ו/או בהחלטת בית המשפט שניתנה ו/או משנה את אורח חייו. כך למשל, ייתכן שהאם מחליטה להעתיק את מקום מגוריה לאזור מרוחק ממרכז חייו של האב, דבר המקשה עליו מאוד לראות את ילדיו. כמו כן, ייתכן שמי מהצדדים אינו עומד מסיבה כזו או אחרת בהסדרי השהות שנקבעו, בין אם הפרה זו מלווה בניכור של הילדים כלפי ההורה השני או שלא. כך, לעיתים מוצא עצמו הורה נפגע מכך שההורה השני  מונע ממנו בכלל לראות את ילד/יו. במקרים אלו מוצא את עצמו אותו הורה בפני מציאות ההולכת ונרקמת לנגד עיניו, כאשר מרכז חייהם של ילדיו הולך ונבנה במקום אחר, הקשר שלו עם הילדים נפגע, וישנו סיכוי הולך וגובר לכך שבית המשפט לא ירצה לטלטל את הסירה שכבר מצאה לה מעגן במקום אחר.

במצבים אלו חשוב להגיש בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים. זוהי בקשה מנומקת המוגשת לבית המשפט ובה פירוט של מצב העניינים הנוכחי והפעולות שהובילו אליו. כך למשל, יש לתאר את התנהלותה של האם או האב, אי עמידתה/ו בהסדרים שנקבעו, מצבים של ניכור הורי מצד הילדים, אי מסוגלות האב/האם לשמור על קשר תקין עם ילדיו/ה, וכן היבטים נוספים הפוגמים בקשר ובילדים בכלל – כגון ניתוקם ממרכז חייהם על ידי עקירת האם/האב למקום אחר, סיכונים הקיימים במקום זה, וכדומה.

ככלל, מטרתה של בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים היא לזרז באופן משמעותי את הבירוקרטיה הרגילה, לשנות במהירות ולמנוע את המצב ההולך ונרקם עקב התנהלות מי מההורים. יחד עם זאת, על מנת שבית המשפט יאשר את הבקשה, עליה להיות מנוסחת ומנומקת היטב, ומכל שכן כאשר יש בהחלטה הזמנית כדי להשפיע מאוד על סוגיית המשמורת הזמנית ו/או על עתיד הסדרי השהות הקבועים עם הילד/ים ולכן ישנה חשיבות גדולה להסתייעות בעורך דין מומחה לדיני משפחה, בעל ניסיון רב בנושא.

למידע וליווי משפטי

למידע נוסף על בקשה דחופה להסדרי שהות זמניים, לקבלת הכוונה מקצועית ולקביעת פגישה עם עורך דין מומחה לדיני משפחה  פנו אל משרד עורכי הדין אבי טויזר ושות' בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן