שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

יורש אחר יורש

במסגרת הצוואה אדם קובע מרצונו החופשי מי יירש אותו ומה ייעשה ברכושו לאחר מותו, בהתאם לכללים הקבועים בחוק הירושה, תשכ"ה- 1965.

בבואו של אדם לקבוע מי יהיו יורשיו, באפשרותו להתאים את הצוואה לנסיבות עתידיות שעלולות להיווצר ולקבוע תנאים סבירים שרק בהתקיימם יוכלו היורשים לרשת את העיזבון או את חלקו.

בין היתר, קיים בחוק הירושה מנגנון של יורש אחר יורש המאפשר קביעת תנאים שיבטיחו את קיום רצונו של המצווה.

במסגרת מנגנון זה, המצווה רשאי לצוות את העיזבון לשניים, כאשר היורש השני יזכה אחרי שהיורש הראשון כבר ירש, וזאת אם היורש הראשון נפטר או בהתקיים תנאי מסוים שנקבע בצוואה או בהגיעו של מועד שאותו קבע המצווה בצוואתו, הכל לפי החלטת המצווה בצוואותו.

החוק קובע כי בדרך זו ניתן לצוות לשני יורשים בלבד.

ביכולתו של היורש הראשון לעשות בעיזבון כרצונו, לכלותו לחלוטין או להעבירו לאחר, אולם קיימת מגבלה מיוחדת לפיה הוא אינו יכול לגרוע מזכויותיו של היורש הבא ע"י צוואה מטעמו, כלומר הוא אינו יכול לצוות את העיזבון ו/או חלקו ליורש אחר מטעמו.

מאידך, ליורש השני הבא אין למעשה כל זכויות בעיזבון כל עוד הוא נמצא בידי היורש הראשון וכל עוד לא יתקיים התנאי שבהתקיימו הוא יורש את מה שנותר מהעיזבון (מות היורש הראשון, התקיים תנאי ספציפי או המועד שנקבע בצוואה), ובעצם הוא לא יכול להסתמך על הירושה כאמור, כאשר ההגנה היחידה שעומדת לו היא כי היורש הראשון לא יכול לערוך צוואה שבה יגרע מזכויותיו כיורש השני הבא.

ככל שהמצווה רוצה להבטיח כי הירושה ו/או חלקה תישמר ליורש השני, הרי שעליו לקבוע הוראות שיגבילו את יכולתו של היורש הראשון לעשות בעיזבון כרצונו, למשל להעניקו במתנה לאחר.

ברור שלמנגנון לקביעת יורשים כמתואר בקצרה לעיל, קיימים היבטים שונים, יתרונות וחסרונות, ועל כן מומלץ שלא לערוך צוואה ללא התייעצות מוקדמת עם עורך דין מומחה בתחום.

לקריאה נוספת על עריכת צוואה לחץ כאן. 

משרדנו מספק ייעוץ וליווי משפטי בנושאי ירושה במשך למעלה מ-25 שנים, בכל שלב החל מייעוץ בדבר השיקולים לעריכת צוואה במקרה פרטני, עריכת צוואה בכתב או בפני נוטריון, ייצוג בהגשת צו קיום צוואה/ צו ירושה, התנגדות לבקשת צו קיום צוואה/ צו ירושה וייצוג משפטי בפני ערכאות משפטיות בעניינים אלו.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן