שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

חלוקת זכויות פנסיוניות בעת גירושין בין בני זוג

זכויות פנסיוניות שנצברו במהלך החיים המשותפים נחשבות לחלק מהרכוש המשותף לצורך איזון המשאבים וחלוקת הרכוש בין בני הזוג הנפרדים זה מזו.  

החלוקה של נכסי הפנסיה נעשית במסגרת תחשיב אקטוארי, הקובע את החלק היחסי שצבר בן הזוג בקרן הפנסיה בתקופת החיים המשותפת. כך, על צד שצבר סכום גדול יותר בקרן הפנסיה יהיה להעביר לבן/ת זוגו את החלק העודף בזכויותיו ובאופן זה יאוזן שווי הזכויות בין הצדדים. העברת סכום האיזון כאמור תבוצע לפי הסכם מאושר בין הצדדים או לפי פסק דין.

הלכה למעשה, קיימות מספר אפשרויות לחלוקת כספי הפנסיה :

האפשרות הראשונה היא שהאקטואר יחשב את השווי הנוכחי של כספי הפנסיה העתידיים (היוון) של כל צד לסכום חד פעמי. לאחר מכן יעביר הצד בעל השווי הגבוה יותר של זכויות פנסיה עודפות לבן הזוג באופן מידי את החלק היחסי החסר להשוואת שווי זכויות הכלכליות והנכסים של כל אחד מהצדדים. 

באופן הזה, יקבל בן הזוג המשלם את האיזון את קצבת הפנסיה שלו באופן ישיר מקרן הפנסיה מבלי שהקצבה שלו תקטן.  כך גם, ובאופן הזה, בני הזוג נפרדים זה מזה מבחינה רכושית באופן מלא וכל אחד מפסיק להיות תלוי בבן הזוג השני בכל הנוגע לזכויות הפנסיוניות. מעבר לזאת, שיטה זו אף מאפשרת לבצע איזון של כספי הפנסיה אל מול הנכסים האחרים של בני הזוג.  

האפשרות השנייה היא להמתין למועד פרישתו של בן הזוג לפנסיה ולחלק את הכספים לפי השווי האמיתי כפי שיהיו בזמן אמת. החיסרון בשיטה זו הוא השותפות המתמשכת בין בני הזוג הפרודים, כאשר בן הזוג בעל הזכויות הפנסיוניות העודפות עלול לבצע שינויים בתוכניות הפנסיה ובכך לפגוע בזכויותיו של בן הזוג השני.

החל משנת 2015 נכנס לתוקף חוק חלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג פרודים, המספק אופציה נוספת ומסדיר מספר בעיות שהיו בשיטות החלוקה הקודמות.

כך, על פי החוק, עם קבלת פסק הדין או ההסכם המאושר יש להעבירו לגוף המשלם לצורך רישום הערה בדבר החלוקה. מרגע הרישום לא ניתן לבצע פעולות בסכום שאמור להיות מועבר לבן הזוג השני. הגוף המשלם מבצע חלוקה של קרן הפנסיה, כך שכל אחד מבני הזוג נשאר עם קרן פנסיה משלו, מתוכה ישולמו לו בגיל פרישתו כספי הפנסיה המגיעים לו, ללא תלות באחר, וללא אפשרות של העמית להשפיע על הסכום המשולם.

אולם לשיטה זו יש מספר חסרונות, ובין היתר היעדר אפשרות להעביר לבן הזוג יותר מ-50% מקרן הפנסיה, חוסר אפשרות לאזן את כספי הפנסיה מול נכסים אחרים, הקטנת קצבה שתתקבל בתוכנית של פנסיה תקציבית ועוד.

ברי כי האמור לעיל מהווה אך הסבר ראשוני ומינימלי של נושא חלוקת זכויות הפנסיה בין בני זוג שמתגרשים זה מזו. בכל מקרה של פרידה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום לקבלת ייעוץ על אופן החלוקה המתאים לכל מקרה ומקרה.

לקבלת מידע וליווי משפטי 

משרדנו מתמחה בתחומי המשפחה והירושה מזה כ-25 שנים, ומספק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלב ושלב, לרבות ייעוץ בטרם הנישואים, עריכת הסכמי ממון וחיים משותפים, ליווי וייעוץ במסגרת הליכי גירושין בכל הערכאות הרלוונטיות, לרבות גישור לגירושין בהסכמה. לקבלת ייעוץ והכוונה פנו למשרדנו עוד היום בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן