שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

יורש על תנאי

במסגרת הצוואה אדם קובע מרצונו החופשי מי יירש אותו ומה ייעשה ברכושו לאחר מותו, בהתאם לכללים הקבועים בחוק הירושה, תשכ"ה- 1965.

בבואו של אדם לקבוע מי יהיו יורשיו, באפשרותו להתאים את הצוואה לנסיבות עתידיות שעלולות להיווצר ולקבוע תנאים סבירים שרק בהתקיימם יוכלו היורשים לרשת את העיזבון או את חלקו.

אחת האפשרויות של המצווה היא לקבוע תנאי בצוואה אשר ישפיע על זכותם של היורשים לקבל את העיזבון, במנגנונים הבאים:

יורש על תנאי דוחה- המצווה רשאי להורות למשל כי היורש יזכה רק כאשר יתקיים תנאי מסוים או יגיע מועד מסוים (למשל תחילת לימודים אקדמאיים או הגעה לגיל מסוים). אם התנאי לא יוכל להתקיים – יזכו היורשים של המצווה על פי הדין, אלא אם כן המצווה קבע הוראה אחרת.

יורש על תנאי מפסיק- מדובר בצוואה לפי היורש יורש את עיזבון, אך אם יתקיים תנאי ו/או יקרה אירוע מסויים ו/או יגיע מועד כלשהו, והכל לפי החלטת המצווה בצוואתו – יחדל מלהיות יורש, וזכותו תעבור למישהו אחר. דהיינו, המצווה יכול לקבוע למי יעבור חלקו של היורש בהתקיימות התנאי, ואם לא קבע זאת מפורשות בצוואתו – יזכו יורשי המצווה עפ"י הדין.

יורש המחויב לדבר מה – המצווה רשאי להטיל בצוואתו חובה על היורש לעשות או להימנע מלעשות פעולה במה שקיבל מהעיזבון – למשל להוריש עסק לצורך המשך הפעלתו בלבד ולא מכירתו.

ברור שלכל מנגנון לקביעת יורשים כמתואר בקצרה לעיל, קיימים היבטים שונים, יתרונות וחסרונות, ועל כן מומלץ שלא לערוך צוואה ללא התייעצות מוקדמת עם עורך דין מומחה בתחום.

משרדנו מספק ייעוץ וליווי משפטי בנושאי ירושה במשך למעלה מ-25 שנים, בכל שלב החל מייעוץ בדבר השיקולים לעריכת צוואה במקרה פרטני, עריכת צוואה בכתב או בפני נוטריון, ייצוג בהגשת צו קיום צוואה/ צו ירושה, התנגדות לבקשת צו קיום צוואה/ צו ירושה וייצוג משפטי בפני ערכאות משפטיות בעניינים אלו.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן