שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

צו למניעת הטרדה מאיימת

מה ייעשה אדם המוטרד ללא הרף על ידי אדם אחר, העוקב אחריו, המאיים עליו או הפוגע בגופו או ברכושו? למצבים אלה בדיוק נועד החוק למניעת הטרדה מאיימת, תשס"ב- 2001.   

כך, הוצאת צו הגנה למניעת הטרדה מאיימת נועד למנוע הטרדתו של אדם בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, מעקב או בילוש אחרי אדם, פגיעה ברכוש או כל התנהגות מטרידה אחרת מצד המטריד (למשל שיחות טלפון או במסרונים או הודעות דוא"ל ע"י מתן צו למניעת ההטרדה.

הליך הוצאת צו הגנה למניעת הטרדה מאיימת 

בית משפט השלום, בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני, מוסמכים לתת צו הגנה למניעת הטרדה מאיימת כנגד האדם שהטריד שקיים חשש שיחזור ויטריד ואף יתנהג באלימות כלפי מגיש הבקשה.

את הבקשה למתן הצו מגישים למזכירות בית המשפט או בית הדין על גבי טופס ייעודי, עם מסמכים נלווים, והיא אינה כרוכה בתשלום אגרה.

לרוב יינתן הצו במעמד צד אחד ובנוכחות המבקש בלבד, אך עפ"י החוק על בית המשפט לקיים דיון בנוכחות שני הצדדים תוך 7 ימים לכל היותר מהמועד שבו ניתן הצו.

על מנת להראות הצדקה למתן הצו למניעת הטרדה מאיימת, המבקש צריך להוכיח את הצורך בו, למשל ע"י צירוף העתק תלונה שהוגשה למשטרת ישראל ו/או ע"י הבאת עדים או ראיות אחרות המראות את דרכי ההטרדה ותוכנה (למשל תיעוד של המעקבים ו/או תיעוד של ההודעות המטרידות ו/או הקלטות של השיחות המטרידות וכיו"ב).

רק במקרה שבו בית המשפט משתכנע שאמנם הייתה הטרדה הוא ייענה לבקשה וייתן את הצו המבוקש. בין היתר יכול בית המשפט להורות על הימנעות מהטרדה, על איסור להימצא במרחק מסוים מהמוטרד,  איסור להחזיק או לשאת נשק, ואף לדרוש הפקדת ערובה כדי להבטיח את קיומו של הצו.

ככלל, תוקף הצו הוא ל- 6 חודשים, אך בית המשפט רשאי להאריך את התוקף בהתאם לשיקול דעתו ל- 6 חודשים נוספים, ובמקרים חריגים אף לתקופות נוספות שתמשכנה באופן מצטבר עד שנתיים.

אם הבקשה נדחית, קיימת אפשרות לערער עליה. מאידך, חשוב להבין, שאם הבקשה תדחה על ידי ביהמ"ש בהיותה בקשה לא כנה ו/או לא רלוונטית ו/או טורדנית, בית המשפט מוסמך להטיל על המבקש תשלום הוצאות משפט ופיצוי למי שנפגע מהגשת הבקשה.

מאידך, חשוב לזכור כי עצם הוצאת הצו אינה פותרת את בעיית ההטרדות ו/או האלימות משורשה, ויש לנקוט בצעדים נוספים, בין היתר משפטיים, על מנת להבטיח את שלומו של המבקש לאורך זמן בעתיד.

לקריאה על צו למניעת אלימות במשפחה לחץ כאן

משרדנו מספק ייעוץ ומענה משפטי בתחום דיני המשפחה, הירושה, מקרקעין וסכסוכים אזרחיים, וזאת החל משנת 1997. לקבלת מידע, ייעוץ וליווי משפטי פנו אל משרד עורכי הדין אבי טויזר ושות' בטלפון 08-8679494.

 

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן