שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

חזקת הגיל הרך

חזקת הגיל הרך קבועה בסעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב- 1962, על פיו במידה וההורים הנפרדים זה מזו לא מצליחים להגיע להסכמות בעניין משמורתם על הילדים, בית המשפט יורה על מסירת ילדים מתחת לגיל 6 לחזקת האם (מלבד בנסיבות חריגות כגון התעללות או הזנחה).

אלא שבשנים האחרונות מתרחשים שינויים משמעותיים בפסיקת בתי המשפט וביישום חזקת הגיל הרך, כאשר בתי המשפט אינם מיישמים עוד את החזקה באופן אחיד וככלל גורף, ולעיתים הם פוסקים על משמורת משותפת ו/או משמורת אחרת גם בילדים שצעירים מגיל 6 וסותרים את חזקת הגיל הרך מטעמים של טובת הילד.

חשוב להבין, שיישום החזקה משפיע על המשפחה כולה, כאשר במקרים רבים כאשר יש לילד מתחת לגיל 6 אחים גדולים יותר,  הרי שעל מנת לא להפריד בין האחים הם צפויים להימסר גם הם למשמורת האם.

בעקבות זאת, ולאור קריאה של אבות רבים לשינוי החקיקה, הוקמה "ועדת שניט" ועדה ציבורית לבחינת ההיבטים המשפטיים של האחריות ההורית בגירושין, שמסרה את מסקנותיה בשנת 2011, והמליצה שורה של המלצות, ובין היתר:

  • לבסס בחוק את האחריות של שני ההורים להבטחת שלומו ורווחתו של הילד ואת הקשר הממשי בינו לבין שני הוריו ומשפחתו המורחבת.
  • להעמיד את "טובת הילד" כשיקול ראשון בקביעת הסדרי ההורות בגירושין. כפועל יוצא מכך, הועדה המליצה לבטל את חזקת הגיל הרך ובמקומה לאמץ קווים מנחים לבחינת טובת הילד.
  • לעודד את שיתוף הפעולה בין ההורים ולצמצם את ההתדיינות בענייני הילדים, לעגן הסדר מפורש בענייני הגירה מארץ ישראל ועוד.  

על פי המלצות אלה, הוכנה הצעת חוק אך זו מעולם לא נידונה, ולכן חזקת הגיל הרך שבחוק נותרה על כנה עד היום.

אולם, על אף שלא חל שינוי בחקיקה, אין ספק כי מעמדה של חזקת הגיל הרך מתערער הלכה למעשה עם השנים בפסיקת בתי המשפט השונים.

בשל התפתחויות אלה וחוסר הוודאות שנוצר בנושא הסדרי משמורת והשהות של הקטינים, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי ולקבלת ייצוג ע"י עורך דין לענייני משפחה המתמחה בתחום מוקדם ככל האפשר, ולנקוט בפעולות הנדרשות להבטחת זכויות ההורה.

לקריאה על משמורת משותפת והסדרי שהות לחץ כאן. 

למידע וליווי משפטי 

משרדנו מתמחה בתחומי המשפחה והירושה מזה כ-25 שנים, ומספק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלב ושלב, לרבות ייעוץ בטרם הנישואים, עריכת הסכמי ממון וחיים משותפים, ליווי וייעוץ במסגרת הליכי גירושין בכל הערכאות הרלוונטיות, לרבות גישור לגירושין בהסכמה. לקבלת ייעוץ והכוונה פנו למשרדנו עוד היום בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן