שעות קבלת קהל ומענה לטלפונים

ימים א', ב', ד', ה' – בין השעות 08:30-13:30, 16:00-18:30
ימי ג' – בין השעות 08:30-13:30
ימי ו' – המשרד סגור
מספר טלפון: 08-8679494
פקס: 08-8679985
דוא"ל: office@a-twizer.com
כתובת: שד' הרצל 1 (בית יוניטרייד), קומה ד', משרד 717, אשדוד

מדיניות פרטיות

איך מחשבים ימי חופשה לעובד

לא פעם העובדים תוהים איך מחשבים ימי חופשה לעובד, כמה ימי חופשה מגיעים להם והאם המעסיק אמנם משלם להם את המגיע להם. לכן ריכזנו מספר עקרונות מנחים לגבי חישוב ימי החופשה לעובד.

עקרונות לחישוב ימי חופשה

לכל עובד שכיר מגיעה חופשה בתשלום מלא, ואם לא ניצל את מלוא ימי החופשה במהלך עבודתו מגיע לו לקבל פדיון של ימי החופשה שנצברה עבורו במעמד של גמר חשבון בסיום העבודה.

לצורך חישוב ימי החופשה המגיעים לעובד יש לקחת בחשבון את הותק שלו במקום העבודה, את מספר ימי העבודה בשנה, האם העובד מקבל שכר חודשי / שעתי/ יומי ומהו ערך יום העבודה של העובד.

ככלל, אורך החופשה לכל שנת עבודה אצל המעסיק תלוי בותק של העובד במקום העבודה. כך, ובעוד שב-5 שנות העבודה הראשונות העובד זכאי הלכה למעשה ל-12 ימי חופשה שנתית, בשנה השישית 14 ימים, בשנה השביעית 15 ימים וכך הלאה.  

על מנת לדעת כמה ימי חופשה מגיעים לעובד, בין אם הוא עובד על בסיס משכורת חודשית או על בסיס שכר שעתי/ יומי,  צריך לבדוק כמה ימים הוא עובד במשך השנה. אם מדובר בעובד שעבד 200 ימים בשנה או יותר- הוא יהיה זכאי לימי החופשה במלואם כפי שקבועים בחוק.

אם עבד פחות מ- 200 ימים בשנה הוא יהיה זכאי לחלק יחסי של ימי החופשה בהתאם למספר ימי העבודה בפועל.

עובד על בסיס משכורת חודשית יקבל את השכר שהיה מקבל אילו לא היה יוצא לחופשה, בעוד שעובד שמקבל את שכרו על בסיס יומי או שעתי, הרי שערך יום החופשה הוא כערך יום עבודה ממוצע בשלושה חודשים קודם לעריכת החישוב.

דוגמה לחישוב ימי חופשה לעובד שעתי:

לשם ההמחשה, ניקח לדוגמה עובד שעובד במשרה חלקית פעמיים בשבוע בהיקף של 4 שעות בכל יום, ומקבל שכר שעתי של 50 ₪ לשעה.

בשקלול שנתי מספר ימי העבודה הוא 104 ימים, ועל כן הוא יהיה זכאי ל- 52% מימי החופשה המלאים (104/200), סה"כ 6.24 ימי חופשה בכל אחת מחמשת השנים הראשונות, כשערכו של כל יום חופשה הוא 200 ₪.    

למידע נוסף: חוק חופשה שנתית תשי"א-1951

אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי פרטני. אם אתה עובד ויש לך שאלות לגבי זכויותיך לחופשה שנתית או שאתה מעסיק שרוצה לוודא כי הוא משלם את ימי החופשה כדין – אנא פנה לייעוץ פרטני לעורך דין מומחה לדיני עבודה.

משרדנו מספק ייעוץ וליווי משפטי בנושאי דיני עבודה, הן לעובדים והן למעסיקים מזה למעלה מ-25 שנים, לרבות בייצוג בפני ערכאות משפטיות. לקבלת מידע וקביעת פגישת ייעוץ פנו אל משרד עורכי הדין אבי טויזר ושות' בטלפון 08-8679494.

לתשומת ליבכם

לקוח יקר, אנו מאמינים ששירות טוב ומקצועי הוא נגזרת של ניסיון רב שנים, וככזה אנו במשרד אוחזים בידע רב ובטיפול באלפי תיקים בהצלחה מרובה. הניסיון הרב שלנו עשוי לחסוך לכם זמן , כסף, עינוי דין והגעה לתוצאות רצויות ואמיתיות בתוך זמן סביר ומתאים לסיטואציה בה אתם מצויים.
בשל כך, אנו מציעים לך פגישת ייעוץ בעלות מינימלית, אותה אנו נקזז במקרה שתבחרו בשירותינו.
פגישת הייעוץ (להבדיל ממשרדים אחרים) אינה שיחת מכירה אלא ממש שיחת ייעוץ אמיתית, ממנה תצאו עם המון ידע ותובנות להמשך, ואולי אף תחסוך מכם את הצורך לנקוט בהליכים משפטיים כלשהם, על כל המשתמע מכך.

 

 

צרו קשר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן